Waar Wendy is daar wordt gelachen. Deze ervaren Klantenservice Medewerker uit Harderwijk, moeder van vier, houdt van motorrijden en bezoekt graag festivals waar je normaal gesproken alleen millennials zou verwachten. Een markante, bijzondere vrouw, die met haar oneindige enthousiasme zonder twijfel één van de dragende krachten van ContactCare is.

Niet in een hokje

Bij ContactCare werken veel verschillende mensen. Er werken ijverige studenten die het werk combineren met hun studie, er zijn moeders van schoolgaande kinderen en mannen die op het punt staan kennis te maken met het vaderschap. Maar Wendy is niet in hokje te plaatsen, op het ene moment is ze het zorgzame moederfiguur voor jonge collega’s en op het andere moment is ze de powervrouw die voorop gaat in de strijd en de lat voor iedereen hoog legt. De geboren Rotterdamse is recht voor haar raap maar nooit onaardig.

Enthousiast nieuwe collega’s helpen

Wendy werkt sinds 2014 bij ContactCare en is sindsdien niet meer weg te denken. Wendy is altijd enthousiast en dat werkt aanstekelijk. Haar werk als Klantenservice Medewerker bevalt haar dan ook erg goed: “Omdat ik de klantenservice verzorg van verschillende organisaties heb ik veel variatie in mijn werk, bovendien houdt de afwisseling me scherp.”
Daarnaast houdt Wendy zich veel bezig met het op weg helpen van nieuwe collega’s. “We werken met veel verschillende systemen, vaak ook in de systemen van onze opdrachtgevers. Uiteraard krijgt iedere nieuwe collega een uitgebreide training, maar toch merk ik dat ze het fijn vinden om een collega te hebben die als vraagbaak fungeert en ze opweg kan helpen. Het geeft me veel voldoening om ook die rol te vervullen”.

Positieve draai

Wendy heeft haar positivisme tot een kunst verheven. Zelfs aan de vervelende gesprekken weet ze een positieve draai te geven. “Het gevoel dat je je uiterste best hebt gedaan om iemand te helpen is alles wat je als klantenservicemedewerker kan doen. Soms is de beschikbare informatie beperkt en gaat het om de tone-of-voice dat een hoop aan iemand humeur kan veranderen. Kort geleden had ik een mevrouw aan de telefoon waarvan haar man was overleden. Zij was overstuur en wilde gegevens doorgeven aan een klant van ons. Deze was moeilijk te bereiken maar ik heb haar kunnen kalmeren. Ondanks dat het gesprek emotioneel heel zwaar begon, eindige het gesprek met een gekalmeerde beller.”

Jaarlijks naar Defqon

In haar vrije tijd is Wendy alles behalve een doorsnee moeder of huisvrouw. Jaarlijks bezoekt ze Defqon waar ze helemaal uit haar dak gaat. “Ik vind dat heerlijk, alles loslaten en puur genieten van de muziek en de vrolijke mensen om me heen.” Het bezoeken van een dergelijk festival is niet het enige wat haar onderscheidt van de gemiddelde vrouw van haar leeftijd. Ze tourt namelijk graag het land door op haar motor.

Geen woorden maar daden

We vroegen Wendy of ze het anderen zou aanraden om ook bij ContactCare te werken. Daar hoefde ze niet lang over na te denken: “Ja, dat zou ik absoluut iedereen aanraden. Het is uitdagend en afwisselend werk met gezellige collega’s. Ik zou het op zijn Rotterdams zeggen: Niet twijfelen en gewoon solliciteren. Geen woorden maar daden!’>