Plezier hebben in je werk, daar gaan we voor!

Sinds het voorjaar van 2016 hebben we een nieuwe collega bij ContactCare, een digitale collega. Zijn naam is Leo, hij draagt bij aan de tevredenheid van het personeel. Hoe? Door elke week verschillende vragen te stellen, waarop iedere medewerker anoniem kan antwoorden.

Het belang van plezier

Bij ContactCare hechten we veel waarde aan de tevredenheid van het personeel. Waarom? Omdat we het belangrijk vinden dat iedereen plezier heeft in zijn werk. Dit is niet alleen leuk voor de medewerkers zelf, maar ook voor de kwaliteit van de diensten die we leveren. Want zeg nou zelf, jij hebt toch ook liever een vrolijke klantenservice medewerker aan de telefoon dan een chagrijn?

Tevredenheid monitoren

Het waarborgen van de tevredenheid van het personeel gaat verder dan het organiseren van bedrijfsuitjes of een gezellige vrijdagmiddagborrel met bitterballen. Om de tevredenheid echt elke dag beter te maken moeten de juiste vragen worden gesteld aan alle collega’s. Bovendien moet niemand zich bezwaard voelen om eerlijk te zeggen wat er speelt en waarom hij/zij wel of niet tevreden is. Om dit te organiseren hebben we Leo ingezet.

Wie is Leo?

Leo is een chatbot die iedere week in het interne communicatieplatform vragen stelt die iedere werknemer van ContactCare kan beantwoorden. Collega’s geeft anoniem antwoord op deze vragen, tenzij hij/zij er zelf voor kiest zijn naam te vermelden.

Dit zorgt ervoor dat je eerlijk kunt vertellen wat er speelt of waar je mee zit, zonder dat je je bezwaard hoeft te voelen tegenover je leidinggevende. Dit zorgt ervoor dat Sanne en Annelies, als HR-collega’s binnen ContactCare, eventuele problemen of behoeften signaleren en hierop en hierop inspringen.

Wat heeft Leo tot nu toe gebracht?

ContactCare heeft Leo ingezet sinds het voorjaar van 2016. De Klantenservice Medewerkers hebben hierin aangeven dat ze het leuk zouden vinden om naast de bedrijfsuitjes met alle collega’s, ook in kleinere groepen teamuitjes te organiseren. Dit hebben we direct op poten gezet. In de zomer van 2016 zijn alle teams samen met hun teamleider gaan varen door de grachten van Amsterdam. Dit heeft gezellige avonden opgeleverd waarin klantenservice medewerkers en hun teamleiders elkaar beter hebben leren kennen. Dit smaakt naar meer!

Team Danny vaart door de grachten van Amsterdam (via Instagram)

Wil jij ook werken bij ContactCare?

Ben jij op zoek naar een baan als Klantenservice Medewerker bij een werkgever die waarde hecht aan het plezier op je werk? Bekijk dan hier de vacature Klantenservice Medewerker, en wie weet maak ook jij binnenkort kennis met chatbot Leo! >