IN GESPREK MET ASMARA

Een fantastische loopbaan bij ContactCare

We spraken met Asmara, bijna altijd vrolijk, goedlachs en altijd in voor een lolletje. Een ambitieuze collega die binnen de kortste keren van een klantexpertfunctie is doorgegroeid naar de functie van sourcer en recruiter. Voor velen is zij de eerste stem die zij bij ContactCare horen. Een hele belangrijke functie dus. We geven je een kort kijkje in haar loopbaan.

Van leidinggevende in de horeca…

Enige tijd geleden werkte Asmara nog heel gepassioneerd in de horeca. Hierbij is vooral het menselijk contact iets waar zij veel waarde aan hechtte. Totdat Corona haar baan volledig op de schop gooide. Door de lockdowns was juist dat menselijk contact ver te zoeken en hoewel ze een vast contract had wilde ze toch op zoek gaan naar werkzaamheden waar ze zich prettig bij zou voelen.

Na enige tijd zoeken kwam ze terecht bij ContactCare. Een fris ogende organisatie met veel menselijk contact en kernwaarden die haar erg aanspraken.

“Vooral de kernwaarden ‘wees echt’ en ‘ontwikkel jezelf iedere dag’ sprongen eruit. ”

Asmara | Sourcer bij ContactCare

…tot klantexpert bij Simpel..

Ze hoefde niet lang te twijfelen en solliciteerde als klantenservicemedewerker bij een van onze opdrachtgevers Simpel, een telefonieprovider waarbij zowel email als chat en telefonie afgehandeld wordt.

“Simpel was heel leuk. We hadden en diverse groep aan klanten en ook de werkzaamheden waren heel gevarieerd. We konden bellen maar ook mailen. Daarnaast waren de teamuitjes ook erg leuk; die hadden we zowel vanuit ContactCare als vanuit Simpel. “

Naast haar werk bij ContactCare begon ze ook nog een studie HRM. Ze wilde graag iets met personeelszaken gaan doen. In deze periode werd het heel druk, de lockdown was inmiddels immers voorbij. Op dat moment werkte ze bij ContactCare, liep ze voor 32 uur stage bij Randstad op personeelszaken en werkte ze ’s avonds en in het weekend nog in de horeca.

“Dit was echt een heel erg drukke periode, maar wel heel erg leuk en heel leerzaam. Ik heb vooral ook geleerd hoe belangrijk cultuur is op de werkvloer. Tijdens mijn stage bij randstad was het verschil tussen zo’n grote organisatie en ContactCare bijvoorbeeld goed te zien. Waar Randstad een grote massale commerciële reus is waar de organisatie minder oog voor de medewerkers als individu is dat bij ContactCare totaal anders. De cultuur bij ContactCare is totaal anders. Er wordt echt gekeken naar de kwaliteiten van jou als individu, zo word je gestimuleerd om actief aan je loopbaan, ontwikkeling en ontwikkelpunten te werken. Hiervoor worden trainingen aangeboden om beter te worden en echt te werken aan je loopbaan. “

..naar recruiter en sourcer

Na de stage bij Randstad vond Asmara het tijd om weer aan de slag te gaan. Daarvoor wilde zij ontslag nemen bij ContactCare om zodoende weer in de horeca te gaan werken. Op dat moment stapten meerdere mensen binnen ContactCare op de rem. Er was behoefte aan een sourcer en voor iemand die de cultuur zo goed omarmt als Asmara is dat een perfecte plek. De werkzaamheden leken bovendien op de werkzaamheden die zij bij Randstad uitvoerde. Ze kon dus direct in de praktijk gaan werken.

Inmiddels werkt ze pas een half jaar volledig op de HR-afdeling. Daarnaast is ze al veel breder bezig dan alleen sourcen, zo voert ze sollicitatiegesprekken denkt ze goed mee over het optimaliseren van processen en neem ze initiatief om zowel haar als ContactCare’s netwerk te vergroten.

Het antwoord op de vraag wat haar volgende stap is was nog te vroeg: “Ik ben nu effectief een half jaar bezig. Mijn uiteindelijke doel is om senior te worden. “

Medewerker klantenservice Simpel

Amersfoort CS } 20 – 40 uur
13,29 p/u*
Ervaren medewerkers op locatie
Meer informatie in ons informatiepakket

Lees meer over het sollicitatieproces en waarom ContactCare echt een plek is waar jij je thuis kunt voelen.

N

Sollicitatieprocedure

N

Werkgeluk

N

Leren en doorgroeien

N

Onze waarden

Ervaren medewerkers op locatie