Mijn sollicitatie bij ContactCare

Hallo beste lezers!
Hier ben ik weer. Dit keer zal ik mijn verhaal delen met jou over hoe mijn solliticatieproces bij ContactCare is verlopen. Ik zou zeggen, pak een kopje koffie of thee erbij en enjoy!

The moment is there!

Op een dag was ik aan het rondneuzen op een vacaturesite. Ik kreeg toen een berichtje van ContactCare. Soms weet je, tijdens het solliciteren, door de bomen het bos even niet meer te zien. Toch wist ik nog precies om welke vacature het ging toen ContactCare contact met mij opnam.

Met enthousiasme las ik de uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. Er werd verzocht om een datum te prikken om een afspraak te maken. Op de dag van het gesprek werd ik gebeld door de HR-medewerker van ContactCare. Zij stelde mij de vraag of ik eerder dan de afgesproken tijd kon komen. Dit was voor mij geen probleem en ik wilde graag komen. Met 1 kanttekening; ik kon geen oppas regelen voor mijn (toen) 3 maanden oude baby! De HR-medewerker was daar heel nuchter over en toonde meteen begrip voor mijn situatie. Ik mocht zonder problemen mijn baby gezellig meenemen! Nou zogezegd, zo gedaan!

Het gesprek

Na een kort verdwaalmomentje om het gebouw te vinden, kwam ik eindelijk aan bij het gebouw van ContactCare. Bij binnenkomst werd ik warm ontvangen; “ga lekker zitten en wil je wat drinken?”.
Ik hoefde gelukkig niet lang te wachten en werd meegenomen door Megan, met wie ik vervolgens het sollicitatiegesprek had.

Daar zat ik dan op mijn sollicitatiegesprek. De zenuwen waren onderhand verdwenen en ik zat heerlijk in mijn vel. Toen begon het, zoals bijna elk ander sollicitatiegesprek bonnen we met enkele standaardvragen als; Wie ben je? Wat doe je in het dagelijkse leven? En wat zijn je hobby’s?

Hierna vroeg Megan waarom ik voor de functie klantenservice medewerker heb gekozen. Een terechte vraag. Ik heb een marketing achtergrond mét een hbo-diploma. Ik vertelde dat ik het graag wat rustiger wil aanpakken nu ik net mama ben geworden. Ik wil mijn werk goed kunnen combineren met mama zijn. Tijdens het gesprek werd duidelijk dat de arbeidsvoorwaarden van ContactCare goed aansluiten bij mijn behoeftes. Daarnaast leg ik haar uit dat ik in mijn drukke leven als mama ervaring wil opdoen en uitdagingen niet uit de weg wil gaan. Ik wil mijn angst overwinnen en dat is, hoe gek het ook klinkt, bellen met onbekende mensen.

Na het sollicitatiegesprek werd vrijwel direct aangegeven dat ik aangenomen was. Ik kreeg een rondleiding door het gebouw en stelde mij voor aan mijn nieuwe collega’s. Ik zag die collega’s, serieus maar toch op een leuke manier, telefoongesprekken met klanten voeren. De teamleiders heette mij vriendelijk welkom. Mijn baby kreeg daarnaast ook nog eens liefdevol aandacht van iedereen. Ik was zo trots op hem! Hij deed goed mee en liet mij en anderen voor de rest met rust.

 

Tips voor je sollicitatiegesprek

Ik hoop dat jij iets meer inzicht krijgt over hoe een sollicitatiegesprek bij ContactCare kan lopen. Een sollicitatiegesprek kan spannend zijn. Voor die gezonde spanning heb ik een aantal tips voor je opgesteld, zodat jij goed voorbereid naar je gesprek kan gaan. 

 

Reflectie

Eenmaal thuis aangekomen werd ik overweldigd door een goed gevoel van enthousiasme om zo snel mogelijk aan de slag te gaan bij ContactCare. Tijdens het sollicitatiegesprek werd duidelijk dat ik eerst een training van een paar dagen moest volgen om mijzelf goed voor te bereiden voor de functie. Hoe die trainingen zijn verlopen? Dat vertel ik jullie in mijn volgende blog. 

Ik wil nog kort benoemen dat ik, al zou ik niet zijn aangenomen bij ContactCare, wel een goed gevoel heb overgehouden aan het gesprek met Megan en de manier waarop ik door iedereen benaderd en behandeld werd. Een eerste indruk tijdens een eerste contact is altijd belangrijk, want zo kan als je kandidaat een inschatting maken of het bedrijf ook écht bij jou past. 

Hi, ik ben Hande

Welkom op mijn blog. Hier geef ik jullie een kijkje in mijn leven als medewerker bij ContactCare en deel ik al mijn ervaringen en momenten met jullie. Naast dat ik blog ben ik ook nog moeder en klantenservice medewerker.

Volg ons op social media

Tip 1

Verdiep je in de organisatie en de werkzaamheden. Zo beantwoord je makkelijker vragen over de organisatie en jouw toekomstige functie. Geloof mij, zij zullen dat fijn vinden!

Tip 2

Zoek wat jouw beste eigenschappen zijn en maak daar een mooi verhaal van. Op die manier kan je iemand geïnteresseerd laten luisteren naar hetgeen waar jij goed in bent.

Tip 3

Zorg ervoor dat je ook weet wat je slechte eigenschappen zijn. Het is natuurlijk ook belangrijk om aan te geven welke eigenschappen jij wilt verbeteren.

Tip 4

Neem je CV voor dat je op gesprek gaat goed door. Op die manier zal je niet dichtklappen als iets gevraagd wordt over jou CV. Nog beter: neem je CV mee naar het gesprek!

Tip 5

Bereid vragen die wilt stellen aan de organisatie goed voor. Beschrijf wat jouw verwachtingen zijn en wat je nog meer wil weten over het bedrijf. Vraag daarnaast altijd wat de functie precies inhoudt.

Hi, ik ben Hande

Welkom op mijn blog. Hier geef ik jullie een kijkje in mijn leven als medewerker bij ContactCare en deel ik al mijn ervaringen en momenten met jullie. Naast dat ik blog ben ik ook nog moeder en klantenservice medewerker.

Volg ons op social media

Mijn blog.

Terugblik 2020

Terugblik 2020

Terugblik 2020 2020, wat was dat een bewogen jaar. Ik zal jullie meenemen in hoe ik het jaar heb ervaren. Oud en nieuw 2019...

Lees meer