Klantcontact eentonig werk? Mooi niet!
Van een dip naar een nieuwe uitdaging
Het begon net voordat we het chaotische jaar 2020 af zouden sluiten. Ik was al iets langer dan een maand aan het werk vanuit huis. Op mijn laatste werkdag voor het weekend, was het weer raak. Het ene telefoontje na het andere telefoontje kwam binnen. Nadat ik de laatste klant geholpen had sloot ik vermoeid mijn laptop af. Ik nam een grote slok van mijn, intussen koud geworden, thee en dacht diep na over wat ik eigenlijk wilde bereiken met mijn werk. Ik voelde dat ik in een dip zat en mijn functie wat eentonig leek te worden. Toch was ik nog steeds erg tevreden met ContactCare. “Wat kon ik doen, om toch het maximale uit mijzelf te kunnen halen en elke dag met volle enthousiasme mijn functie te beoefenen?”. Dit was de vraag die ronddwaalde in mijn hoofd.
Met een kleine teleurstelling kroop ik mijn bed in, ik wist van mijzelf dat ik meer kon. Waar ik tegenaan liep was het nemen van een eerste stap. Dat initiatief nemen is net zo beangstigend voor mij als het oppakken van een griezelige spin. Even voor jouw beeld: ik verlaat liever het huis, dan dat ik geconfronteerd moet worden met spinnen! Dat stukje zelfvertrouwen mis ik in mijn leven en het zorgt ervoor dat ik vaak nieuwe kansen laat liggen.
“Het voelt niet vertrouwd, wat als ik faal of wat als ik niet goed genoeg ben?”
Deze gedachten waren de voornaamste redenen om geen nieuwe uitdagingen aan te gaan. Totdat ik door ContactCare benaderd werd voor een leuke uitdaging bij een van Nederland’s bekende brillenmerken. De focus lag voornamelijk op het maken van afspraken en klanten met een lach de telefoon op laten hangen. Ik wist dat dit het teken was om mijn eerste stappen te zetten voor verdere ontwikkelingen. Tijdens deze nieuwe uitaging bleef ik gewoon in dienst blijven bij ContactCare. Een echte win-winsituatie dus.
Net voordat mijn huidige functie eentonig aan begin te voelen, kon ik beginnen met een nieuw opdracht. Dat vind ik nou zo leuk aan mijn werkgever. Als je toe bent aan meer uitdaging, dan zijn er nog genoeg andere projecten waarvoor je kan werken. Kort gezegd, je zult jezelf nooit vervelen en altijd verder ontwikkelen.
Hoe gaat het nu
Momenteel werk ik al drie maanden voor deze externe opdrachtgever en doe ik daarnaast de mail voor een andere klant. Verveling zit er niet meer in bij mij. Elke dag verloopt anders. De ene dag beoefen ik mijn oude functie en de andere dag werk ik voor het bekende brillenmerk. Daarnaast ben ik ook bezig met de opleidingstraject vanuit de ContactCare Academy om als supervisor te werk te gaan. Hierover zal ik een volgend artikel een uitgebreider stuk schrijven.
Om even terug te komen op mijn onzekerheid en angst om te falen, beide heb ik overwonnen! Door uit mijn comfortzone te stappen en meer vertrouwen te hebben in mijn kenmerken, kon ik deze omzetten naar nieuwe uitdagingen.
Hi, ik ben Hande
Welkom op mijn blog. Hier geef ik jullie een kijkje in mijn leven als medewerker bij ContactCare en deel ik al mijn ervaringen en momenten met jullie. Naast dat ik blog ben ik ook nog moeder en klantenservice medewerker.
Hi, ik ben Hande
Welkom op mijn blog. Hier geef ik jullie een kijkje in mijn leven als medewerker bij ContactCare en deel ik al mijn ervaringen en momenten met jullie. Naast dat ik blog ben ik ook nog moeder en klantenservice medewerker.
Volg ons op social media
Mijn blog.
Holiday madness
Holiday MadnessHet is weer bijna zover. De gezellige winterdagen komen er weer aan. Dat betekent tegelijkertijd dat de holiday madness zal arriveren...
Aangenomen en nu
Aangenomen en nu? Beste lezer welkom bij mijn volgende blogitem. In dit item laat ik je zien hoe je, voordat je echt aan de slag kunt, bij...
Mijn sollicitatie
Mijn sollicitatie bij ContactCare Hallo beste lezers!Hier ben ik weer. Dit keer zal ik mijn verhaal delen met jou over hoe mijn solliticatieproces...