Klantcontact eentonig werk? Mooi niet!

Heb jij wel eens getwijfeld over een baan? Omdat je niet zeker wist of bij je past, of dat je dacht dat functie je zou gaan vervelen? Ja? Bij ContactCare hoef jij je daar niet druk om te maken. Ik neem je mee en geef je een kijkje in onze veelzijdige dienstverlening. Daarnaast vertel ik je welke kans kreeg om nieuwe uitdagingen aan te gaan en hoe dit uiteindelijk voor mij heeft uitgepakt.

Van een dip naar een nieuwe uitdaging

Het begon net voordat we het chaotische jaar 2020 af zouden sluiten. Ik was al iets langer dan een maand aan het werk vanuit huis. Op mijn laatste werkdag voor het weekend, was het weer raak. Het ene telefoontje na het andere telefoontje kwam binnen. Nadat ik de laatste klant geholpen had sloot ik vermoeid mijn laptop af. Ik nam een grote slok van mijn, intussen koud geworden, thee en dacht diep na over wat ik eigenlijk wilde bereiken met mijn werk. Ik voelde dat ik in een dip zat en mijn functie wat eentonig leek te worden. Toch was ik nog steeds erg tevreden met ContactCare. “Wat kon ik doen, om toch het maximale uit mijzelf te kunnen halen en elke dag met volle enthousiasme mijn functie te beoefenen?”. Dit was de vraag die ronddwaalde in mijn hoofd.

Met een kleine teleurstelling kroop ik mijn bed in, ik wist van mijzelf dat ik meer kon. Waar ik tegenaan liep was het nemen van een eerste stap. Dat initiatief nemen is net zo beangstigend voor mij als het oppakken van een griezelige spin. Even voor jouw beeld: ik verlaat liever het huis, dan dat ik geconfronteerd moet worden met spinnen! Dat stukje zelfvertrouwen mis ik in mijn leven en het zorgt ervoor dat ik vaak nieuwe kansen laat liggen.

“Het voelt niet vertrouwd, wat als ik faal of wat als ik niet goed genoeg ben?”

Deze gedachten waren de voornaamste redenen om geen nieuwe uitdagingen aan te gaan. Totdat ik door ContactCare benaderd werd voor een leuke uitdaging bij een van Nederland’s bekende brillenmerken. De focus lag voornamelijk op het maken van afspraken en klanten met een lach de telefoon op laten hangen. Ik wist dat dit het teken was om mijn eerste stappen te zetten voor verdere ontwikkelingen. Tijdens deze nieuwe uitaging bleef ik gewoon in dienst blijven bij ContactCare. Een echte win-winsituatie dus.

Net voordat mijn huidige functie eentonig aan begin te voelen, kon ik beginnen met een nieuw opdracht. Dat vind ik nou zo leuk aan mijn werkgever. Als je toe bent aan meer uitdaging, dan zijn er nog genoeg andere projecten waarvoor je kan werken. Kort gezegd, je zult jezelf nooit vervelen en altijd verder ontwikkelen.

Hoe gaat het nu

Momenteel werk ik al drie maanden voor deze externe opdrachtgever en doe ik daarnaast de mail voor een andere klant. Verveling zit er niet meer in bij mij. Elke dag verloopt anders. De ene dag beoefen ik mijn oude functie en de andere dag werk ik voor het bekende brillenmerk. Daarnaast ben ik ook bezig met de opleidingstraject vanuit de ContactCare Academy om als supervisor te werk te gaan. Hierover zal ik een volgend artikel een uitgebreider stuk schrijven.

Om even terug te komen op mijn onzekerheid en angst om te falen, beide heb ik overwonnen! Door uit mijn comfortzone te stappen en meer vertrouwen te hebben in mijn kenmerken, kon ik deze omzetten naar nieuwe uitdagingen.

Hi, ik ben Hande

Welkom op mijn blog. Hier geef ik jullie een kijkje in mijn leven als medewerker bij ContactCare en deel ik al mijn ervaringen en momenten met jullie. Naast dat ik blog ben ik ook nog moeder en klantenservice medewerker.

Volg ons op social media

Hi, ik ben Hande

Welkom op mijn blog. Hier geef ik jullie een kijkje in mijn leven als medewerker bij ContactCare en deel ik al mijn ervaringen en momenten met jullie. Naast dat ik blog ben ik ook nog moeder en klantenservice medewerker.

Volg ons op social media

Mijn blog.

Terugblik 2020

Terugblik 2020 2020, wat was dat een bewogen jaar. Ik zal jullie meenemen in hoe ik het jaar heb ervaren. Oud en nieuw 2019...

Lees meer

Black friday

Black FridayWaarschijnlijk word je al volgespamd met de acties die plaatsvinden voor de zogenoemde Black Friday. Met dit artikel wil ik je een...

Lees meer